28-11-2010

Bas is een kussen rijker!

Het kussen is af en is zelfs al bij de gelukkige ontvanger beland! Zo'n 6 uur ben ik er mee bezig geweest, met dat grote, donzige ding! Ik dacht dat het een makkie zou zijn en uiteindelijk bleek het ook wel makkelijk, maar ik heb verschillende stofje gebruikt, wat ook betekent dat er voortdurend gewisseld moet worden van stikzijde. Bovendien heb ik alle naadjes gezigzagd en ben nogal gul geweest met sierstiksels. Met liefde en geduld heb ik er iets moois van gemaakt, al zeg ik het zelf! :)
De voorkant is er eentje met bruine teddystof en een kiekeboe-gat met appeltjes. Het gat heb ik gemaakt volgens deze methode : 'Sucking eggs' volgens Ric Rac. Super methode, 't is heel mooi gelukt, zelfs met de dikkere berenstof. De achterkant is een mengelmoes van paars, oranje en blauw. Aan één kant is er ook een blauwe paspelband in verwerkt en natuurlijk mijn fameuze labeltje. (Glimmend van trots... ) Het kussen sluit met velcro, wat ik wel mooier vind dan het zomaar een beetje te laten 'lubberen'. Ik had oorspronkelijk maar 1 oranje strook in plaats van 2, maar toen ik het kussen dicht wou stikken, bleek mijn creatie niet groot genoeg. Dan maar nog een stukje aangezet en toen ging 't wel. De lange kant van 't patroon mag dus iets langer, anders bots je straks op 't zelfde probleem.
De autostof en de appeltjes heb ik een tijd geleden 'ns gekocht bij Stofjesprinses Vermiljoen.
Het kussen was pas vanmorgen af en toen was het nogal haastje-haastje om op tijd bij guitige Bas te geraken (is trouwens niet gelukt om op tijd te zijn...), dus ik heb ook niet de tijd genomen om nog mooie kiekjes te maken van het kleurrijke kussen. Vlug, vlug 't ding op 't park gegooid, vlug op de knop geduwd et voilà :






Basje met zijn nieuwe reuzenkussen!

Basje lijkt blij... :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten