12-12-2010

Breien gelijk zot en dromen van haken...

De voorbije week heb ik vooral gespeeld met wol, 'sjette' zoals wij 't hier noemen. 'k Heb mijn nieuwe winkel ontdekt : de Zeeman. Of all shops, nietwaar, maar de Zeeman verkoopt wol en naalden aan belachelijk lage prijzen en dat is reden temeer om er nu en dan 'ns binnen te huppelen. Twee mutsen heb ik gebaard. 'k Wou er eentje breien voor mijn ma, maar 't eerste model bleek niet gepast. 'k Heb patroontjes gevonden op de site van de... Jawel, de Zeeman. :D Ik dacht dat 't een redelijk gewone muts zou worden, maar 't werd een soort van beanie. Dan maar een tweede modelleke geprobeerd en dat geraakte wel door de test.
Mijn volgende uitdaging is 'rondbreien'. Nog maar 'ns binnenspringen in de Zeeman dus om rondbreinaalden op de kop te tikken! :)


Wat ik eigenlijk stiekem en zelfs openlijk heel erg graag wil kunnen, is haken. Gehaakte mutsen zijn te mooi om waar te zijn en 'k heb mezelf een boekske aangeschaft om te leren haken. Een boekske voor kleine koters, dus mislukken is geen optie, maar verder dan vasten en lossen geraak ik niet... Iemand die mij wil helpen? :S

Geen opmerkingen:

Een reactie posten