22-04-2012

Mijn kleintje wordt groot!



Mijn tweede grootste meneer gaat naar de klas! Vanaf vorige maandag ben ook ik een echte schoolpoortmoeder geworden! 't Gaat me goed af. Beetje tetteren met de andere moederkes, beetje kiendje afhalen, beetje in 't 'heen en weer'-boekje pennen... En mijne zoon vindt het ook best te pruimen, dat klasje gaan. Hij heeft er blijkbaar ook al een vriendinneke, een zekere Anna, hopelijk een kind van welgestelde ouders met een gave voor breien. Dan kan die moeder mij ooit eens een gebreid exemplaar kado doen voor mijn jongste telg. Ik zeg maar iets... :)

Mijn kind heeft trouwens al veel opgestoken, na een weekje op de schoolbanken. Hij speelt plotsklaps 'tikkies', telt bijna foutloos van 1 tot 10, zingt 'goeiemorgen iedereen' en articuleert 'godverdomme' als den besten. Amai, dat manneke leert als een speer! Hij is bovendien veranderd van een engelke in een beest. Alles moet eraan geloven, als dat knulletje thuis komt na een dagje klas. Dat gooit met vanalles, doet de gevaarlijkste manoeuvres in huis en luistert langs geen kanten... Hopelijk gaat die fase snel weer over! :(

Ik kon mijne kadee natuurlijk niet naar de klas sturen zonder lunch bag. Elke goeie moeder maakt nog net op 't nipperke een degelijk zakske voor haar jong, zodat de brooddoos en 't melkske niet rommelig in de boekentas gegooid hoeven te worden.
Een uil die op Otje's stuutjes past!


Elke goeie moeder knutselt natuurlijk ook een boekentas ineen, maar daar moet ik verstek geven.. Ik geef 't toe. 't Zat in de planning, maar die is zo'n beetje fout gelopen, vrees ik... Maar alee, hij kreeg niet enkel een 'lunch bag', hij kreeg ook een leuke 'snack bag', om zijn koekske in kwijt te kunnen. Goed toch!?


Ik haalde de mosterd voor de lunch bag hier, maar de uil vond ik niet schoon, dus die werd een tikkeltje veranderd. Ook vulde ik 't zakje met wattine, wat 't dus niet zo stevig rechtopstaand maakt. De 'snack bag' vond ik hier. Supersimpel eigenlijk he, een beetje belachelijk zelfs dat ik voor zoiets een tutorial nodig heb, maar alee, mijn hoofd vertoont de laatste tijd nogal wat gebreken... Slaapgebrek en zo, praat er mij niet van... :S

Gisteren op beebiebezoek geweest. De wereld is een Warre rijker en dat moest gevierd worden met maaksels. Een slabbe met flock, een gepimpt t-shirtje en een pamperzakske. Dat uiltjesstofje is eindelijk bijna opgebruikt. Nog een klein beetje over, dat ook 'ns als kadootjes zal moeten dienen, want mijn huishouden bestaat uit genoeg uil ondertussen! :D

Pamperzakje volgens Mme Zsazsa en Eloleo, zonder biais.


Warre's ouders waren in de wolken, dus ikke ook! Olé!

Deze week ook nog een trainingsbroekske gemaakt met het Made-patroontje, maar dat is de mist in gegaan, vrees ik. 'k Had er boordstof aan gezet, in de taille en onderaan de pijpjes, maar nu is 't kruis van 't ding ontzettend laag gaan hangen... 't Was veel te groot voor mijn schoolgangerke. Als neefje Tuur erin past, mag hij er mee flaneren en anders gaat 't nog even de kast in tot Otto meer stuutjes achter de kiezen heeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten