09-06-2012

Patatjes in mijne pizza!

Dit moet wel mijn favoriete kostje zijn van 't moment :

Ik zal jullie snel verklappen hoe je deze verrukkelijke aardappelpizza maakt, want jullie staan ongetwijfeld te popelen als gekken. :)

bodem
225g aardappelen
100g zelfrijzende bloem
2 el plantaardige bakboter
peper en zout


beleg
Naar eigen goesting eigenlijk. Ik heb 'm belegd met courgette, gele paprika, champignons, mais, ananas en tofu. De groentjes stoof ik eerst aan en breng ik op smaak met peper, zout, wittewijnazijn, look en kruiden (oregano en rozemarijn). De tofu heb ik gebakken met een sauske van shoyu, ahornsiroop, peper, zout en paprikapoeder.

Om je bodem te maken, kook je de aardappelen gaar. Maak er een puree van met de boter. Kruid met peper en zout en voeg de bloem toe. Kneed je deeg 'ns goed en rol uit op een bakplaat. Ik leg er altijd een bakvel onder, dat sluit kleverige verrassingen voor eens en voor altijd uit.
Bestrijk je deeg met 2 el tomatenpuree en gooi er je zelf gekozen beleg op. Bak de pizza een 20-tal minuutjes in een voorverwarmde oven op 200°C.

Aanvallen geblazen! Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten