23-09-2012

Hoera! Hoera! Kabouter Ot was jarig!


Mijn stoere sloeber was jarig! 3 is ie al. Zoals ie 't zo schoon zelf kan zeggen: "Ik is al groot, ik is 3." Een verjaardag schreeuwt om naaisels. Of toch zeker om creativiteit. Als schoolknaap mag ie nu ook trakteren aan de maten in de klas en dat vindt mama waarschijnlijk leuker dan 't kind zelf. Hij vertrok naar de klas met een berg muffins en een zelfgemaakte tas vol papieren zakskes.

Deze tas werd geboren:




Elisanna tipte me voor 't patroon.  Een eenvoudige tas.  Lekker makkelijk te maken en snel klaar. Hier kwam ik op 't idee om een stel kralen aan de tas vast te maken. Binnenin maakte ik een klein zakje en ook een ringetje om mijn altijd-zoeke-autosleutels aan vast te maken.

In de tas stopte ik dit :


Eenvoudige bruine Ava zakjes, met daarin een Hoplakoek, enkele Hemasnoepkes en een retro speeltje.


De sticker met het clowntje haalde ik gewoon van 't internet. Ik ging op zoek naar een "free printable sticker" en een nieuwe wereld opende zich... Je kan ontzettend veel leuks downloaden, kaartjes, agenda's, themaversieringen... Ik vond een knap ontwerpje, kocht A4-stickerpapier en printte de labels uit. De zakjes kleefde ik dicht met sterretjestape van de hema.

Mijn knul kon natuurlijk ook niet in zijn doordeweekse plunje naar de klas. Een Hema-shirtje werd onder handen genomen :


De berensnoet heeft hij te danken aan de juf. Voor 1 keertje was hij jarig Bruintje de Beer. :)

Vorige week werd eindelijk ook nog de laatste had gelegd aan een Jacob. Ik zal hier maar niet vertellen hoe lang ie onafgewerkt lag te zuchten in die kast...



6 opmerkingen:

  1. Zusken, ge hebt dan ook nog nie gestoefd met den t-shirt die je voor Lotte haar verjaardag hebt gemaakt! Ook chique zulle!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aja, hou mijn blog maar in de gaten! :) Blij dat je er tevreden mee was. Zelf was ze minder content met 't kraagje he. Zou 't helpen als de knoop iets minder opvallend zou zijn?

      Verwijderen
    2. Dat kraagje vind ze er inderdaad over :-)
      'k zal het haar eens vragen ivm de knoop
      da kraagske eraf halen zal wellicht niet lukken hé

      Maar voor de rest vind ze het helemaal top zulle!

      Verwijderen
  2. Gelukkige verjaardag voor je kleine "grote" man

    BeantwoordenVerwijderen