10-10-2012

Sjoko in ruil voor avocado!

Juij! Joepie! Hozee! Olé! Het is feest! Voor de eerste keer in mijn blogcarrière heb ik een prijs in de wacht mogen slepen. En wat voor 1... Een heuse pot sjoko! Maar geen gewone sjoko, oh neen, het is sjoko, die niet is gemaakt door noeste werkers met povere loontjes. Fairtrade, zoals we dat nog wel 'ns durven noemen. Mme Zsazsa mocht enkele potten eerlijke pasta wegschenken en dankzij mijn favo vegetarisch broodsmeersel mag ik zo'n bokaal adopteren. Nu nog afwachten of ie veganistisch blijkt te zijn... Anders moet ik 'm straks op mijn beurt ook nog 'ns verloten... ;)

Hier komt mijn winnende combinatie:

 


Hoe maak je die? Simpel as one, two, three...

men neme brood (Delipure - lekkerrrr), avocado, tomaat uit mijn mama's tuin en een pot gomasio
men legge stukskes avocado lukraak op het brood

men strooie rijkelijk met gomasio over de avocado
men legge ongelijk gesneden schijfkes tomaat bovenop
Smullen maar!
Gomasio is een mengeling van geroosterd sesamzaad en grof zout. Een heerlijke smaakmaker. Ook gewoon lekker met boter op brood. Mijn oudste zoon zat gisteren met volle hand in de pot en likte z'n vingers af...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten