19-02-2013

Luipaard voor mama!

Ik heb 't op Pinterest meer dan eens zien passeren, de hartjes op een t-shirt. Mijn ma was de nieuwe trend ook niet ontgaan en ze bezorgde mij een simpele t-shirt om te pimpen. Dat kon ik mijn ma onmogelijk weigeren. Mijn ma, die altijd klaar staat om bij te springen als mijn huisvrouwskills me in de steek laten, die net als ik geen krak is in 't omgaan met emoties, een vrouw van weinig woorden, maar des te meer daden... Een madam waarvan ik merk dat ik er steeds meer op begin te lijken... De vrouw die me net nog een heerlijke hutsepot met savooi voorschotelde... Voor die vrouw maakte ik dit :



Ik zal 'ns kort uitleggen hoe ik tot bovenstaand resultaat kwam, want ongetwijfeld staan jullie te popelen om ook zo'n shirt te maken! (of doe toch tenminste een beetje alsof he, elementaire beleefdheid en al... )

Ewel, je kiest 2 stofjes uit je voorraadberg. 't Ene stofje (het oranje-rode in mijn geval) moet een stretchstof zijn.
1. Knip 2x hetzelfde hart uit vliesofix

2. Knip uit 1 van die 2 hartjes 't middenste eruit

3. Strijk het volle hart op de averechtse kant van je stof die onderaan zal komen te liggen (luipaardstof in mijn geval)
4. Strijk het hartje met uitgeknipte midden op de averechtse kant van je stof die bovenaan komt te liggen (je stretchstof dus, in mijn geval de oranje-rode stof)
5. Neem nu je hart in stretchstof (oranje-rode in mijn geval), vouw het dubbel met averechtse kanten op elkaar en knip er evenwijdige stroken in. Schuine stroken knippen geeft 't mooiste resultaat. Geloof me, ik heb 't eerst met rechte stroken geprobeerd en 't was niet schoon... Wees voorzichtig dat je niet in je vliesofix knipt, blijf daar een cm vanaf. Trek een beetje aan je geknipte stroken, zodat ze wat opkrullen.
6. Strijk je geknipte hart (oranje-rood in mijn geval) op het volle hart (luipaard in mijn geval).
7. Strijk je samengestelde hart op je t-shirt
8. Stik met een soort van festonsteek rondom je hart. Op de foto's is 't niet zo goed te zien, maar ik heb 't hart extra vast gemaakt met een festonsteek op mijn machine met bruine stikzijde. Die contrastkleur is een mooi extra'tje.
9. Pas de trui en besef dat je ma 't shirtje gekocht heeft zonder te passen, want indien wel netjes gepast, had diezelfde ma zeker gezien dat ze net niet met de navel bloot zou moeten paraderen... Stik aan de onderkant dus nog een stuk boordstof, zodat de trui niet enkel iets langer wordt, maar bovendien ook verrassend schoon!
10. Ga 'm tonen aan je ma en krijg blozende wangen van haar positieve reactie! Joepie!

1 opmerking:

  1. Pas de trui en besef dat je ma 't shirtje gekocht heeft zonder te passen, want indien wel netjes gepast, had diezelfde ma zeker gezien dat ze net niet met de navel bloot zou moeten paraderen
    ZALIG :-D

    Heel mooi gedaan zussie!

    BeantwoordenVerwijderen