27-03-2013

Plezante Plons met Ot

Ot mocht voor 't eerst gaan zwemmen met zijn klas, dus kroop mama achter 't masjien om een zwemzak en kaphanddoek tevoorschijn te toveren.

De kaphanddoek was eerst aan de beurt. De handleiding vond ik bij Wentiti. Heel duidelijke uitleg en ontzettend schoon met die paspel erbij!




Na de handdoek kwam de zwemzak. Ik gebruikte de handleiding voor de rugzak uit 'Stof voor durf-het-zelvers'.





De naam bevestigde ik met vliesofix. Misschien even vlug uitleggen hoe 't werkt, voor diegenen die er geen kaas van hebben gegeten.

Vliesofix is een soort versteviging, die kleeft aan 2 kanten. Als je een naam wil gaan appliceren in stof A op stof B, dan doe je dat zo:
- print je naam uit
- teken je naam OMGEKEERD op de gladde kant van je vliesofix en knip dat grof uit, je hoeft je letters nog niet precies uit te knippen.
- leg je vliesofixstukje met de ruwe kant op de VERKEERDE kant van je stof A
- Strijk erover tot het goed vast zit (duurt niet lang)
- Knip nu je letters heel mooi uit
- Verwijder het bovenste laagje en leg je naam op stof B
- Strijk erover tot het goed vast zit
- Bevestig nog 'ns extra met de naaimachine of met de hand

Ik heb 2 paspels verwerkt in 't zakje en gebruikte voeringstof voor de binnenkant.
Nog vullen met alles wat nodig is voor een plezante plons en voila, op naar de klas!


7 opmerkingen:

  1. Tis supermooi geworden, ik ben helemaal fan van je stoffenkeuze! Hier staat ook een kaphanddoek op het to sew-lijstje, als babycadeau. (En ik ben zoooo jaloers dat jij nog een stukje van die prachtige bloemetjes hebt. Collectors item!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die bloemetjes, daar ben ik ook behoorlijk tuk op! 't Was mijn laatste stukske...

      Verwijderen
  2. oooh schone! Heb je handdoeken stukgeknipt, want ik denk altijd dat het met handdoekenstof een dure bedoening wordt? Of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ooit 'ns 't geluk gehad een supergrote rol badstof te krijgen van een collega. :) In ruil voor dat truipatroontje mag je gerust 'ns knippen in mijn rol hoor! :)

      Verwijderen
  3. skoon skoon...zo zou kik ook graag gaan zwemmen zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! :-) blij dat je de handleiding duidelijk vond!!
    groetjes
    wentiti

    BeantwoordenVerwijderen