07-07-2013

Een romantisch rokske!

Gisteren heb ik jullie mijn nieuwe multifunctionele rokje getoond en de 'racershorts' van mijn kameraadje. Dat heb ik nogal snelsnel gedaan en ik heb jullie geen details getoond van mijn werk. Vandaar dus een vervolgverhaal op dat van gisteren!

Het rokje is een MmeZsaZsa, een A-lijntje met boordstof. Ik had niet speciaal boordstof gekocht bij de stof, dus was ik genoodzaakt te werken met wat ik had. De rood-wit gestreepte was mijn favoriet, maar daar had ik maar een heel klein restje meer van. Dat combineerde ik met een blauwe strook, die breed genoeg is, zodat ie kan omgeplooid worden voor extra stevigheid. Die tip kreeg ik van mijn naaimakker Anaïs. De rok zit echt heerlijk, ik zou eigenlijk niet weten waarom ik ooit nog de moeite zou nemen om te prutsen met een rits en tailleband, want zo'n boordstofrok is echt zalig om te dragen!
De onderkant heb ik omgezoomd en versierd met een kantje. Een vleugje romantiek...



Het shortje van mijn pamperpop werd een jacobke, waarvan ik een Dana Made It racershortje heb gemaakt. Ik heb een hoop geruite biais gekocht in verschillende kleuren, dus daar ziet u straks ongetwijfeld nog veel meer van! :) Het is voorlopig de leukste 'jongensbiais' die ik op de kop heb kunnen tikken!



Voila. Duik nu maar snel in die stapel stofkes, want nu kan je mijn maaksels ook 'ns proberen! :)

1 opmerking:

  1. Mooi rokje! Zo'n tailleband is inderdaad dé oplossing voor een snelle en supercomfortabele rok. Goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen