02-09-2013

Saus en pampers!

Ik wil 't graag eens over twee zaken hebben vanavond : bruine jus en pamperzakjes. 'k Zal misschien van start gaan met pamperzakjes.

1, 2, 3, start!
Ewel, vandaag was niet alleen de eerste schooldag voor alle kleine bloedjes, maar ook de eerste werkdag na het hebben van een nieuwe baby van een collega van mijn lief. Een cadeautje was op zijn plaats en een pamperzakje staat nog altijd hoog op de lijst van mijn favo babyspullen.



En nu, bruine jus dus... Ewel, ik heb een zoon die niet houdt van eten. Hij vindt eten tijdsverspilling, behalve als 't om snoepen gaat. Bruine jus bracht daar verandering in. Maak ik iets klaar, waarvan ik zeker ben dat ie zijn neus ervoor ophaalt, dan brouw ik er bruine jus bij. Succes gegarandeerd. Alles wordt smakelijk naar binnen gelepeld! Dit is 't makkelijke recept :

- plantaardige bakboter
- 1 el bloem
- 3 dl groentenbouillon
- 1 el tomatenpuree
- 1 el ketchup
- 1 el gistvlokken
- 1 el shoyu
- tijm en rozemarijn
- peper en zout

Laat de boter smelten, roer er de lepel bloem bij en laat een beetje pruttelen. Blijf roeren en giet er de bouillon en de overige ingrediƫnten bij. Klaar is kees!

Laat je peuter de saus overal smeren, op zijn neus, in zijn haar en als 't even kan, dan ook een beetje in zijn mond.

Ik weet dat 't schooljaar alweer is gestart en we niet mogen achterom kijken en zo, maar dit is voor mij nu echt 'ns vakantie zie. Een klein, mollig, gebruind voetje in een veel te grote teenslets!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten